о игри alea magica® рецензијепитања и одговоригалеријалинковиконтактпродаја

Рецензије

Драгомир Ацовић - Српско хералдичко друштво

Игра «Баш-Челик» део је једног познатог мита, заснованог на народном поимању општељудских вредности и изазова тим вредностима. Она успешно спаја национално и генерално, даје нову и духовиту форму старој приèи, провокативна је и интелигентна. Поседује јак пропедеутиèки елемент јер се базира на словенској и старосрпској митологији и на појмовима који би требало да јесу, а нажалост нису, део општег знања и културног нивоа. Оригинална је, јер светском феномену популарности друштвених игара, које посредством интернета и рачунарске технике готово да више нема граница, враћа једну освежену варијанту стратешке забаве и мозгалице у којој се ужива у кругу породице или пријатеља. Стимулативна је јер захтева пуно ангажовање, аналитички дух и способност логичке синтезе. Динамична је јер не занемарује фактор изненађења, фатума. Реална је, јер допушта људску слабост, и оптимистична, јер не ускраћује другу шансу.

Мислим да је у питању квалитетан производ који, као свака права игра, није само забава, већ и стимуланс разуму, одмор духу и разлог да се не буде сам. То је већ сасвим довољно! Све ван тога није игра него живот!

Весна Марјановић - Етнографски музеј у Београду

Богатство и привлачност неке игре између осталог зависи  и од улога у њој, разноврсности, псилошке изнијансираности као и самог искуства и маштовитости којој се предају играчи. Аутори понуђене игре су управо ушли у тај ''други свет'' заплетом и расплетом многобројних ситуација дочарали драж скоро заборављене потребе за комуникацијом на једном другом, квалитетнијем нивоу. Према томе, сматрам игру '' Баш-Челик'' добродошлом у породици малобројних домаћих производа који негују културу свога народа. Овом игром нешто што припада духовним сегментима стваралаштва, мишљења и понашања материјализује се и на веома добар осмишљен начин приближава се како најмлађим потенцијалним учесницима, тако и одраслима.

Политика - Култура, 27. мај 2005

Недавно је у галерији „Артгет” Културног центра Београда представљен „Баш-Челик” Николе Вучковића и Небојше Шурлана. Неки представници медија мислили су да је у питању књига па су промоцију напустили чим су видели да се ради о друштвеној игри. Они који су били стрпљиви имали су прилику да из излагања Драгомира Ацовића, хералдичара, мр Весне Марјановић из Етнографског музеја, и аутора Николе Вучковића схвате да ова игра одраслима и старијој деци пружа више од забаве.

„Баш-Челик” је прва српска авантуристичка игра на табли јединствена по томе што се заснива на обичајима, веровањима, старосрпској и словенској митологији. Или, како је истакао Драгомир Ацовић, на традицији која треба да буде, али на жалост није, део опште културе наших људи. У својој позитивној рецензији оценио је ову игру као провокативну, едукативну и интелигентну. Оригиналну, јер представља освежену варијанту друштвене игре коју су компјутерске потиснуле. Овај другачији Баш-Челик је, по речима хералдичара Ацовића, стимуланс разуму, одмор духу и разлог да се не буде сам, већ у друштву породице и пријатеља.

Један од аутора, Никола Вучковић, објаснио је како је игра настала. Као поклоник овакве врсте забаве време са пријатељима проводио је уз сличне авантуристичке игре које су се заснивале на келтској митологији. А онда је пожелео да направи домаћу варијанту па је заједно са Небојшом Шурланом кренуо у истраживање наше митологије. У прикупљању грађе највећу помоћ им је пружила Весна Марјановић из Етнографског музеја у Београду, која је била пријатно изненађена овако оригиналном приступу традиционалном.

– Одабрали смо Баш-Челик јер је он архетип зла из наших бајки, наш Саурон из Толкиновог „Господара прстена” или Дартвејдер из „Звезданих стаза”. Циљ нам је био да се људи забаве и поново друже кроз игру, али не само то. Мислим да је ово добар начин да се упозна и од заборава отргне наша митологија коју мало ко данас познаје – рекао је Никола Вучковић.

Ова стратегијска игра састоји се од табле, комплета коцкица чудних облика које се користе за доношење одлука и одређивање исхода разних ситуација, фигурица које представљају ликове на табли, жетона који означавају дукате и здравље, и великог броја богато илустрованих картица. Крајњи циљ је да се победи Баш-Челик и да се његово срце однесе у један од замкова на табли, а да би се то постигло потребно је савладати велики број препрека и остале играче. Може се играти у основној или у напредној варијанти, а аутор је најавио и „Баш-Челика јуниора”, намењеног деци нижег узраста.

Свет компјутера - Свет игара,  мај 2005.

Свима нам је добро позната бајка о Баш-Челику. Но, колико добро познајете друге елементе наше народне традиције? Вероватно не постоји лепши (или бар забавнији) начин да их упознате него путем једне занимљиве друштвене игре. Током игре сретаћете разне ликове и бића из наших бајки или митологије, од којих су многа данас заборављена. Доживљаваћете многе авантуре из старих предања, а битно је да на том путу покупите и бројне драгоцености (углавном засноване на предметима из збирке Етнографског музеја).

Играчи на том путу могу да сарађују, али и да се супротстављају једни другима тако што ће покушати да омету остале у стизању до циља. За одређивање исхода разних ситуација у које ћете упадати користе се коцкице са различитим бројем страна (познате свакоме ко је играо стони ролплеј), што у целу причу уводи и елементе среће. Занимљиво је што постоје основна и напредна варијанта Баш-Челика. Основна је намењена почетницима како би лакше упознали свет игре и схватили правила, док је напредна сложенија и богатија. Поред табле и коцкица, уз игру долази и 230 лепо илустрованих картица које представљају јунаке, бића која срећете, разне догађаје и благо, затим фигурице које представљају ваше ликове на табли и жетони који означавају количину дуката у вашем поседу и вашег здравља.

Глас-јавности, 13. новембар 2004.

Маштом и коцкицама до срца Баш Челика
Реч је о авантуристичкој игри,заснованој на обичајима и митологији српског и словенских народа, која захтева размишљање, стратегију и срећу. Као и у животу, и овде постоје добри, зли и "равнодушни" ликови - Царевић, Вила, Гатара, Ђаво, Вештица, Чума, Вампирац, Здухач. Пиони различитих облика, картице, чудне коцкице и разна митска чудовишта били су свет у ком су Никола Вучковић и његово друштво тражили излаз из кризних деведесетих у земљи Србији. Из дружења уз друштвене игре, Николи се родила идеја и да једну створи. И тако је, око петнаест година касније, настао "Баш Челик", прва авантуристичка игра на табли, заснована на обичајима и митологији српског и словенских народа, која ће од вас захтевати размишљање, стратегију и помало срећу. "Баш Челик" је у продаји већ месец дана, а творци тврде да су, судећи по коментарима купаца и посетилаца сајта www.bascelik.com, веома задовољни...

Hobby Master - часопис посвећен друштвеним играма и хобију уопште

“Баш-Челик” је једна од најпознатијих бајки из наслеђа српске народне књижевности. Њени квалитети – заплет који је сјајан узор за упознавање структуре бајке уопште, вредности које се у њој потенцирају и богатство фантастичног света описаног у њој – су учинили да она буде инспирација за многе (вероватно се сећате истоименог култног црно-белог филма). Али, сада је први пут ова чувена фантастична прича преточена у друштвену игру на табли!

И не само то, већ је игра “Баш-Челик”, која је дело трочланог ауторског тима из Београда који се крије иза имена “Алеа Магица” а чине га Небојша Шурлан који је написао правила и упутства, илустратор и графички дизајнер Никола Вучковић, док је реализатор пројекта Миодраг Ђорђевић, прва домаћа друштвена игра на табли са елементима РПГ-а и фантазијских игара какве су одавно популарне на Западу (и далеком Истоку), док је по идеји заснована на митологији и веровањима српског народа, али и словенских народа уопште.

Сва права на овој игри задржавају аутори. Ниједан део ове игре не сме бити репродукован, похрањен у базу података или пренет у било којој форми и на било који начин (електронски, механички, фотокопирањем, снимањем или на други начин), без предходне писмене дозволе аутора.

© 2004 група аутора "Alea Magica"
® регистрован и заштићен знак "Alea Magica"